주로 가짜표제어라고 번역되곤 하는 Nihilartikel은 백과사전, 지도, 안내책자 등의 참고문헌에 의도적으로 오류나 거짓, 허구의 항목들을 삽입하여 표절이나 지적 저작권 침해를 막는 것을 가리키는 독일 용어입니다. 다소 규정하기 힘든 이 행위를 기반으로 삼는 이자벨라 플루타의 이번 작업은 불안정하고 역동적인 시선에서 오는 사진이미지와 그 자체의 진위여부, 표현에 집중합니다. 폴란드 태생으로 현재 호주에서 활동하고 있는 작가는 몰타와 일본에서 수중 촬영한 드론 영상과 무빙 스틸 사진을 어렵게 모았고, 오래되서 이해하기 힘든 해양 지도를 전통적 프린트 방식으로 인화하여 그녀만의 표현방식을 구축했습니다.
-출처: 출판사 홈페이지
The German term “nihilartikel” is used to describe the little known practice of inserting intentional errors, falsities or fictitious entries into reference texts – academic works, dictionaries, encyclopedias, maps, directories – for the purpose of later identifying plagiaries, copies or other infringements to intellectual copyright. Taking this somewhat elusive practice as its subtext, Izabela Pluta’s major new book approaches photography and its central quandaries of authenticity and representation from a series of unsettled and dynamic vantages.
Here, the Polish-born, Australian-based artist forges a syntax using photographs gleaned from aerial drone footage and moving-image stills filmed underwater in Malta and Japan, and traditional darkroom prints made with out-of-print and otherwise obscure oceanic maps.
– From the publisher’s website
주로 가짜표제어라고 번역되곤 하는 Nihilartikel은 백과사전, 지도, 안내책자 등의 참고문헌에 의도적으로 오류나 거짓, 허구의 항목들을 삽입하여 표절이나 지적 저작권 침해를 막는 것을 가리키는 독일 용어입니다. 다소 규정하기 힘든 이 행위를 기반으로 삼는 이자벨라 플루타의 이번 작업은 불안정하고 역동적인 시선에서 오는 사진이미지와 그 자체의 진위여부, 표현에 집중합니다. 폴란드 태생으로 현재 호주에서 활동하고 있는 작가는 몰타와 일본에서 수중 촬영한 드론 영상과 무빙 스틸 사진을 어렵게 모았고, 오래되서 이해하기 힘든 해양 지도를 전통적 프린트 방식으로 인화하여 그녀만의 표현방식을 구축했습니다.
-출처: 출판사 홈페이지
The German term “nihilartikel” is used to describe the little known practice of inserting intentional errors, falsities or fictitious entries into reference texts – academic works, dictionaries, encyclopedias, maps, directories – for the purpose of later identifying plagiaries, copies or other infringements to intellectual copyright. Taking this somewhat elusive practice as its subtext, Izabela Pluta’s major new book approaches photography and its central quandaries of authenticity and representation from a series of unsettled and dynamic vantages.
Here, the Polish-born, Australian-based artist forges a syntax using photographs gleaned from aerial drone footage and moving-image stills filmed underwater in Malta and Japan, and traditional darkroom prints made with out-of-print and otherwise obscure oceanic maps.
– From the publisher’s website